klanten aantrekken

Hoe trek je meer ideale klanten aan?

Als ondernemer had ik in het begin een heel brede klanten’groep’. Dat kwam omdat ik zelf ook nog een heel breed aanbod had en nog niet zo specifiek als nu wist wie mijn ideale klanten waren. Dat besef groeide. En hoe meer ik dat besefte, hoe meer ik mijn marketing daarop afstemde.

De reden dat ik veel ideale klanten aantrek, is simpelweg omdat ik werk vanuit mijn persoonlijke waarden en dat ‘straalt overal doorheen.’ In mijn teksten, in mijn podcasts, in mijn video’s en in mijn coaching.

Daardoor trek ik klanten aan die bij mij passen en ik bij hen. En ja: ik sluit ook heel veel mensen uit. En in mijn ogen is dat goed. Die gaan weer naar coaches die goed bij hen passen.

Het durven uitsluiten, het durven staan voor wie je het liefst helpt op basis van wie je werkelijk bent, is voor de meeste (startende) ondernemers nog best ‘eng’. Eng omdat er de angst is te weinig klanten aan te trekken door mensen uit te sluiten en vaak is er nog niet voldoende helderheid over de ideale klant.

Ik kan je hier overigens op coachen. In 2 sessies help ik je zowel met helderheid verkrijgen, achterhalen wat je beperkende overtuigingen zijn en met je marketing.

Maar… belangrijkste start is dat je kraakhelder weet wat jouw eigen waarden zijn. Wie jij zelf bent. Wat je het liefst doet. Waar je goed in bent. Dan klopt het. En als het klopt, zie je dat overal terug en dat merken potentiële klanten ook. De meeste mensen vallen voor echtheid. Dan weten ze wat ze aan je hebben.

Anyway: je eigen waarden achterhalen, weten hoe je ermee werkt en leeft in de praktijk (en in je business) is zo waardevol. Zoals beloofd in de podcast, deel ik hierbij de linkjes naar online coaching over waarden. Bijboeken van persoonlijke begeleiding of even overleggen wat voor jou handig is, kan door even contact op te nemen.

Wie ben ik werkelijk en wat wil ik écht? (aanrader)

Verkorte versie.

Deze programma’s kun je zowel particulier als zakelijk gebruiken. Overigens zijn er veel werkgevers die een budget hebben voor persoonlijke ontwikkeling, coaching en training. Denk aan een persoonlijk opleidingsbudget.

Luister hier de podcast