fbpx

Ondernemerscoaching

Wat caffeine voor een goede bak koffie doet, doe ik voor jou: een shot focus, daadkracht, haalbare doelen, concrete handvatten en inspiratie voor jou en je bedrijf.

Veel (startende) ondernemers laten zich door mij coachen omdat:

Ze ‘blijven hangen’. Ze willen wel verder maar het lukt niet om verder te komen. Ze hebben last van ‘blokkades’ zoals twijfel, uitstellen, niet doorpakken en veel ondernemers voelen zich daar niet goed bij of raken zelfs gefrustreerd.

Ze missen richting en focus of het ontbreekt aan een (goed) plan en willen samen met mij een strategie of plan maken om meteen na de sessie écht aan de slag te kunnen.

Ze vinden het lastig om zichzelf goed ‘neer te zetten’. Ik help ze met hun personal branding, zet het zelfs voor ze op papier zodat ze het alleen nog maar over hoeven te nemen op hun website en/of social media.

Ze kunnen er de vinger niet op leggen waarom ze niet verder groeien. Ze willen meer omzet, meer, grotere of andere klanten maar ergens stagneert het.

Ze hebben hun doelen of doelgroepen niet scherp. Ze doen veel maar zijn ook regelmatig druk met zaken die maar weinig bijdragen aan wat ze werkelijk willen met hun bedrijf.

Ze kunnen nog niet (voldoende) rondkomen van hun bedrijf. Ik zeg altijd: ‘Als je 1 klant hebt, kun je er ook 2 aantrekken… als je er 2 aantrekt, dan kun je er ook 4 aantrekken.’ Ik help je met hoe je dat dan doet.

Het lukt ze niet (voldoende) op te vallen op internet en klanten te krijgen via Google of social media. Het blijft voor veel ondernemers lastig. Een Google advertentie wil je zo slim mogelijk inzetten: met weinig budget veel potentiële klanten naar je site trekken en een hoge conversie hebben. Veel mensen aantrekken die toch niets bij je komen doen is zo zonde van je geld. Ik help mensen met het maken van Google advertenties en leer ze hoe je deze steeds slimmer in kunt zetten. Tegenwoordig komen steeds meer van mijn klanten via mond tot mond reclame maar 90% komt nog steeds via Google en ze komen uit alle hoeken van Nederland naar Apeldoorn rijden. Daar kan ik jou ook mee helpen.

Ze hebben het gevoel dat ze iemand nodig hebben als stok achter de deur. Een accountabilitypartner. Ik zorg daarvoor maar al snel (na een dag(deel)sessie komen ze tot de ontdekking dat ze prima zonder mij verder kunnen. Ze hebben focus, weten exact wat ze te doen staat en weten ook hoe ze zichzelf ‘saboteren, blokkeren’ en hoe ze dat patroon doorbreken. Op het moment dat ze voelen dat ze weer even een boost kunnen gebruiken of advies willen, dan boeken ze een nieuwe sessie. Veel ondernemers vinden het prettig een samenwerkingsrelatie op te bouwen zodat ze snel even kunnen terugvallen op iemand die hen en hun bedrijf goed kent.

Ze voelen zich soms eenzaam als ondernemer en missen de energie van samenwerken. 

Ze vinden veel dingen leuk en vinden het soms lastig om te bepalen waar ze nou eigenlijk echt van zijn.

Ze hebben moeite hun waarde te bepalen. Dat zie je bijvoorbeeld terug in te lage tarieven of dat ze zich laten verleiden veel korting te geven.

Ze hebben nu een bedrijf met het ‘uurtje-factuurtje-verdienmodel’ maar verlangen naar extra inkomstenbronnen zoals bijvoorbeeld passief inkomen of met minder tijd meer mensen bedienen. Als jij het product bent en afhankelijk van je ureninzet, dan ben je niet alleen kwetsbaar als ondernemer maar ook zit er een plafond aan je inkomen. Daarnaast komt er dan geen inkomen binnen als je vrij bent. Ben je in loondienst van je eigen bedrijf of ben je vooral ook aan het ondernemen?

De meeste ondernemers willen in korte tijd (eindelijk) echte stappen zetten. Ze staan eigenlijk te popelen maar weten niet hoe ze bepaalde zaken aan moeten pakken.

Daarom bereik je het snelste resultaat met een dagdeelcoaching of een coaching van een dag. Dat kan bij mij of op een (externe) locatie. We gaan samen aan de slag zowel met jou (want jij bent je bedrijf!) als met je bedrijf. Als je weer naar huis of kantoor gaat, bruis je van de energie, inspiratie en daadkracht. Je hebt focus en je weet exact wat je te doen staat. Na de coaching krijg ik vaak appjes, foto’s, linkjes en resultaten door van ondernemers die in een supergave flow terecht zijn gekomen. Het blijft niet bij coachen, we gaan ook echt dingen doen en creëren zodat je met volle handen naar huis gaat.

Twijfel je nog?

Boek dan gewoon eerst een losse eerste sessie van 1,5 uur en ervaar wat er binnen die 1,5 uur al allemaal kan gebeuren.

Mail me, app me of maak een afspraak in mijn online agenda.

Wil je meteen doorpakken?

Boek dan een sessie van 3 of 4 uur of een hele dag. (Heb je een ander voorstel qua duur? Let me know!)

In mijn online agenda kies je voor: ondernemerscoaching en kies dan voor 3 of 4 uur. Wil je een hele dag of de ondernemerscoaching buiten Apeldoorn? Neem dan even contact met mij op.

Enne… als je kiest voor coaching bij mij in de praktijk, dan ben je ook meteen verzekerd van goede koffie, thee of iets anders waar je blij van wordt. Ik heb een geweldige bonenmachine die de meest heerlijke lattes, cappucino’s, koffie’s, espresso’s en thee’s produceert. 🙂 Geen must maar wel erg fijn.

Dit zijn een aantal voorbeelden uit de praktijk. Staat jouw doel of probleem er niet bij? Neem dan contact op voor meer informatie.

Wat is eigenlijk een businesscoach?

Over businesscoaching is veel discussie. Wanneer ben je een businesscoach? Sommige ondernemers willen iemand die ze adviseert over overnames, fusies en investeringen. Dat doe ik niet. Ik adviseer je dan eerder een accountant, adviseur of mentor. Een hele goede accountant en financieel bedrijfsadviseur heb ik trouwens aan mijn zijde. Een mentor of adviseur is ook wat anders dan een coach. Als coach is het uitgangspunt dat je mensen coacht om hun eigen oplossingen te bedenken en toe te passen. Dat zorgt voor veel meer succes dan wanneer ik je ga vertellen wat ik zou doen. Een mentor put ook vooral veel uit zijn eigen ervaring en is jou dus vaak al een aantal stappen voor. Ik ben voor veel ondernemers een mentor op het gebied van online marketing en het ontwikkelen van een visie, missie en strategie. Geen ellenlange boekwerken maar praktisch toepasbare handvatten die je richting en focus geven.

Natuurlijk helpt het dat ik zelf ook ondernemer ben en heel veel ervaring heb met online marketing (online is niet meer weg te denken), het bepalen van een visie, missie en strategie voor bedrijven.

Nog even in het kort waar ik jou ook bij kan helpen als (startende) ondernemer:

  • onderzoeken en wegnemen van drempels en weerstand die je voelt om stappen te zetten of actie te ondernemen
  • SMART doelen stellen en een plan maken en je motiveren om actie te ondernemen
  • onderzoeken welke klanten je wilt aantrekken en hoe je dat kunt doen op je eigen, unieke manier
  • hoe je met zo min mogelijk inspanning zoveel mogelijk impact hebt. Oftewel: slim werken in plaats van alleen maar hard werken. Weten wat je precies wilt is hierbij cruciaal.
  • hoe je zorgt voor focus op je doelen.
  • jezelf en je bedrijf opschudden. Waar sta je? Waar wil je heen? Wat staat er dan nu in de weg? Vaak zijn dat niet de praktische dingen maar de obstakels in je hoofd.

Vanuit mijn ervaring: online marketingcoaching en begeleiding om je bedrijf vindbaar te maken op internet

Online is niet meer weg te denken en je kunt het dan ook goed inzetten voor jouw business. Bijvoorbeeld om klanten aan te trekken, je bereik te vergroten maar ook om een passief inkomen te generen. Denk hierbij aan online verkoop van je producten of diensten of het ontwikkelen van online producten zoals bijvoorbeeld programma’s, e-books, cursussen, trainingen of workshops.

Hierbij ontstaat er een combinatie van coaching en advies en voor veel bedrijven zet ik stappen om online vindbaar te worden door hen te helpen met bloggen, pagina’s te schrijven, de site te verbeteren, campagnes te bedenken en social media in te zetten. Ik adviseer en coach jou maar ik werk ook samen met een steengoede copywriter en social media expert die ook de uitvoering kan doen, zodat jij je kunt richten op je business en jezelf. Ik hoor namelijk van veel ondernemers dat ze toch het liefst hun online marketing en social media uit willen besteden aan iemand die hen letterlijk kan lezen en schrijven. Dit omdat het behoorlijk veel tijd in beslag kan nemen als je het echt serieus aan wilt pakken. ‘Schoenmaker blijf bij je leest’ hoor ik vaak. Ik doe dat zelf ook. Ik ben webdesigner- en beheerder geweest maar ik besteed toch alle technische zaken en onderhoud uit aan een gespecialiseerd bedrijf. Ik ben immers ondernemer en coach en houd daar focus op.

Binnen korte tijd kan ik voor jou aan de slag. Ik kijk samen met jou en/of je team naar het volgende:

  • Identiteit versus imago: Wie ben jij als ondernemer? Wat maakt jouw bedrijf uniek? Waar sta je voor? Hoe kom je over op internet? Past dit bij wie je bent en wie je wilt zijn?
  • Welke klanten trek je aan en welke klanten zou je aan willen trekken? Dit heeft vooral te maken met je imago en reputatie op internet. Hoe pas je dit aan als het niet het gewenste effect heeft? Hoe val je op tussen concurrentie op internet?
  • Hoe zorg je dat je vindbaar(der) wordt op internet? Op welke onderwerpen wil je graag gevonden worden binnen Google? En hoe zet je je social media kanalen in?

Schakel je mij in voor het verbeteren van (de vindbaarheid) je website, dan ga ik ook daadwerkelijk samen met mijn copywriter en social media expert dingen voor je doen. We nemen jou dingen uit handen als je dat wilt. Wil je het liever zelf gaan doen? Dan leer ik jou en/of je team hoe je ervoor zorgt dat je website vindbaar wordt, hoe je artikelen schrijft, je social media kanalen inzet en je website afstemt op je doelgroepen. Ik zet voor veel bedrijven de eerste stappen. Ik verbeter hun website, schrijf artikelen, boost hun social media kanalen en ze nemen het over op het moment dat ze er zelf klaar voor zijn. Ik geef ook workshops en trainingen om zelf online expert te worden.

Geïnteresseerd? Neem dan even contact op voor meer informatie of boek een sessie.